Pagalba mokiniui psichologinės krizės metu

KTP-19
Programos kodas
6 akad. val.
Programos trukmė
35 Eur.
Dalyvio kaina
2017-03-08 10:00
Seminaro vieta: Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras, Geležinio Vilko g. 12, Vilnius

Programos anotacija (aktualumas), tikslas ir uždaviniai

Dirbant mokykloje būtina mokėti atpažinti vaiką krizėje, žinoti psichologinės krizės vystymosi dėsningumus. Profesinėse mokyklose besimokantieji gana dažnai atsiduria psichologinės krizės situacijoje. Mokykla turi žinoti kaip elgtis savižudybės grėsmės atveju, kaip elgtis, jeigu mokinys žalojasi ar kenčia psichologinį smurtą. Pedagogai turi nemažai teorinių psichologinių žinių, yra susipažinę su psichologijos teorijomis, su teorinių principų pritaikymu. Praktiniame darbe tos žinios dažniausia netaikomos. Įvairių seminarų metu pedagogai dažnai išsako pageidavimą gauti konkrečių patarimų kaip elgtis vienoje ar kitoje situacijoje. Teorijos atitrūkimas nuo praktikos – dažna mokykloje dirbančių specialistų problema. Seminaro metu mokytojams bus suteikta teorinių žinių apie asmenines ir organizacijos krizes, bus mokoma atpažinti paauglį krizėje. Mokytojas dažnai yra tas pirmas žmogus, kuriam vaikas atsiveria, pasako savo bėdas, todėl būtina žinoti pirmos pagalbos ištikus krizei žingsnius. Seminaro metu aptarsime mokytojo galimybes padėti vaikui bei galimybes nukreipti vaiką ir, reikalui esant, jo šeimą specialisto pagalbai. Seminaro dalyviai turės galimybę įsitikinti, kaip teorinės psichologijos žinios gali palengvinti pedagogo darbe. Pakartojus trijų psichologinių teorijų pagrindus, bus mokomasi šias teorijas pritaikyti darbe su elgesio ir emocinių problemų turinčiais vaikais, spręsti motyvacijos, drausmės ir sumažėjusio pažangumo problemas. Seminaro dalyviai turės galimybę pritaikyti įgytas žinias.

Programa reikalinga tam, kad profesinių mokyklų mokytojai ir Vaiko gerovės komisijos (VGK) nariai įgytų žinių ir kompetencijų tokiose srityse, kaip: vaiko, jaunuolio problemos vertinimas, pagalba mokiniui, taikant mokyklos bei visuomenės resursais grįstą modelį, gebėjimas pasiūlyti jam tinkamą pagalbą.
Rengiant programą buvo teikiamas dėmesys teorinių žinių ir praktikos derinimui, modeliuojant realias situacijas.

Metodai: paskaita; individualus ir grupinis darbas; diskusija; atvejų analizė; mokymasis vienam iš kito; bendradarbiavimo situacijų teorinis modeliavimas.
Seminaro tikslas – plėtoti pedagogų kompetenciją bendrauti su krizės ištiktu mokiniu.

Seminaro uždaviniai:

  • Suteikti teorinių žinių apie psichologines krizes.
  • Išmokyti atpažinti psichologinės krizės etapus.
  • Supažindinti su atsparumo ir rizikos faktoriais.
  • Suteikti žinių apie bihevioristinės teorijos praktinio pritaikymo galimybes.
  • Suteikti žinių apie Individualiosios psichologijos praktinio pritaikymo galimybes.

Seminaras skirtas: profesinių mokyklų mokytojams, socialiniams pedagogams, direktorių pavaduotojams ugdymui.

Programos rengėjai (autoriai)

Jona Kirkauskienė

Psichologė, Kauno kolegijos psichologijos pagrindų ir komunikacinės elgsenos dėstytoja, įgijusi aukščiausią psichologo – eksperto kvalifikacinę kategoriją. Lektorė yra narė ir aktyviai dalyvauja Lietuvos psichologų sąjungos, Druskininkų savivaldybės vaiko gerovės komisijos ir bendraamžių psichologinės paramos centro, mokyklų psichologų atestacinės komisijos, savivaldybės krizių komandos veikloje. Pagrindinis lektorės vedamų seminarų tikslas – padėti žmonėms atskleisti savo ir ugdytinių potencialą bei tikslingai pritaikyti teorines žinias.

Programą kuruojantis KPMPC darbuotojas

Loreta Račelienė, tel. (8 5) 249 7130, el. p. loreta.raceliene@kpmpc.lt