2022 m. rugsėjo 21-22 dienomis Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centro darbuotojai dalyvavo Europos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo orientacinės sistemos (EQAVET) sekretoriato organizuotame tarptautiniame kolegialiame vertinime (angl. Peer review, toliau – vertinimas).
Vertinimo metu nacionalinių EQAVET tinklų deleguoti atstovai iš Liuksemburgo, Lietuvos, Belgijos, Bulgarijos gilinosi ir vertino Latvijos profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemą, vykdomas susijusias reformas; buvo suformuluotos rekomendacijos dėl vidinių kokybės užtikrinimo sistemų diegimo profesinio mokymo įstaigose gairių tobulinimo bei absolventų stebėsenos sistemos grįžtamojo ryšio priemonių efektyvumo užtikrinimo, šalys pasikeitė gerąja profesinio mokymo kokybės užtikrinimo patirtimi.
Remiantis gautomis rekomendacijomis ir vertinimo išvadomis Latvijos partneriai parengs veiksmų planą ir ne anksčiau kaip po pusės metų bus įvertinti pakartotinai.
Tarptautinis profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemų kolegialus vertinimas buvo numatytas 2020 m. Europos Sąjungos Tarybos rekomendacijoje dėl profesinio rengimo ir mokymo siekiant tvaraus konkurencingumo, socialinio sąžiningumo ir atsparumo, kaip priemonė pagerinti ES narių tarpusavio mokymąsi, padidinti profesinio mokymo kokybės užtikrinimo sistemų skaidrumą bei sustiprinti ES narių tarpusavio pasitikėjimą.
Tarptautinis kolegialus vertinimas vyksta pagal EQAVET tinklo parengtą kolegialaus vertinimo metodiką. Metodikoje numatyta, kad vertinimas vyksta keliais etapais: savianalizės ataskaitos pagal šalies pasirinktą tematiką parengimas, pasirengiamasis etapas, vertinimo vizitas, vertimo metu parengtų rekomendacijų įgyvendinimo įvertinimo etapas.
Vertinimas buvo atliktas vykdant Erasmus+ programos bei Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšomis bendrai finansuojamą projektą „Sistematiškesnės ir tvaresnės profesijos mokytojų tinklaveikos link“ (Nr. 101048407).
Bendrai finansuojama Europos Sąjungos ir Lietuvos Respubikos lėšomis. Tačiau išreiškiamas požiūris ar nuomonė yra tik autoriaus (-ių) ir nebūtinai atspindi Europos Sąjungos ar Europos švietimo ir kultūros vykdomosios įstaigos (EACEA) požiūrį ar nuomonę. Nei Europos Sąjunga, nei EACEA negali būti laikoma už juos atsakinga.