Paaiškėjo nacionalinio būsimųjų apdailininkų (statybininkų) profesinio meistriškumo konkurso nugalėtojai

Nacionalinio būsimųjų apdailininkų (statybininkų) profesinio meistriškumo konkurso nugalėtojais tapo ir geriausiais 2021 m. apdailininkais (statybininkais) pripažinti Tomas Dukavičius ir Karolis Bartkus iš Kauno statybos ir paslaugų mokymo centro. Konkursui pasiruošti jiems padėjo profesijos mokytojai Darius Jasinskas ir Petras Kazlauskas.

Gerai prie specialiai įrengtų stendų sekėsi ir Lukui Chmieliauskui bei Kajui Šniurevičiui – šie Kėdainių profesinio rengimo centro mokiniai konkurse užėmė II vietą. Jų profesijos mokytojai Vida Radavičienė ir Alvydas Beteika. O III vietą užėmė VšĮ Vilniaus statybininkų rengimo centro mokiniai Deividas Balandis ir Maksim Kožanov, kuriuos konkursui paruošė profesijos mokytojai Paulius Būtėnas ir Mindaugas Vileikis.

Iš viso tradiciniame apdailininkų (statybininkų) profesinio meistriškumo konkurse, kuris lapkričio 18-19 d. vyko Kėdainių profesinio rengimo centre, dalyvavo 14 apdailininko profesijos besimokančių mokinių iš 7 Lietuvos profesinio mokymo įstaigų.

Fasadą šiltino moderniomis medžiagomis

Konkurso nugalėtojai ir prizininkai pelnė specialius diplomus bei rėmėjų įsteigtus prizus. Pastarieji būsimiems apdailininkams tikrai pravers, nes paklausią profesiją pasirinkę jaunuoliai jau dabar praktinius įgūdžius kaupia ne tik mokykloje. „Aš jau nuo 16 metų vasaromis statybose dirbu. Man patinka statyti“, – atvirauja Tauragės profesinio rengimo centro mokinys Karolis Jukna. „Jau esu daręs apdailos darbus“, – antrina jam Gabrielius Dainius, profesijos besimokantis Mažeikių politechnikos mokykloje. Jis priduria, kad šiuolaikinėse statybose fasadų šiltinimas labai svarbi darbo dalis, todėl konkurso užduotis būsimųjų apdailininkų nenustebino.

Įrengti ventiliuojamo fasado konstrukcijos fragmentą – apšiltinti iš anksto parengtą stendą mineralinės vatos plokštėmis, – būtent tokią užduotį per dvi dienas turėjo atlikti būsimieji apdailininkai. Ją atlikdami šiemetinio nacionalinio profesinio meistriškumo konkurso dalyviai turėjo įrengti medinį karkasą, termoizoliacinį sluoksnį, priešvėjinę izoliaciją, o paskutiniame darbo etape apdailinti apšiltintą stendą pluoštinio cemento dailylentėmis. „Lietuva siekia didinti pastatų energinį efektyvumą, todėl ir užduotys šiemetinio konkurso dalyviams susijusios su naujų bei renovuojamų statinių šiltinimu“, – sako Kėdainių profesinio rengimo centro direktorius Dangiras Kačinskas, o profesijos mokytoja ekspertė Vida Radavičienė priduria, kad šiame konkurse mokiniai turėjo galimybę dirbti naudodami modernias ekologiškas medžiagas.

Konkursas – galimybė atsiskleisti

Nereikia net klausti – vykdamas į konkursą kiekvienas tikėjosi nugalėti. Juk atstovauja mokyklai, kurioje mokosi. Bet dar svarbiau, pabrėžia D. Kačinskas, kad „dalyvaudami konkurse mokiniai išbando savo jėgas su kitų mokyklų atstovais ir ugdo savo lyderio savybes, o juos vertina darbdaviai ir profesionalai praktikai“, tad sėkmė tokiame konkurse profesinių mokyklų mokiniams gali atverti kelią pradėti profesinę karjerą.

„Tokiuose konkursuose pamatome, kokių įgūdžių mokiniai jau įgijo, o bendraudami su jais galime įvertinti ir jų motyvaciją“, – sako vienas iš konkurso teisėjų, įmonės „Viteda“ vadovas Justas Aleknavičius. Jis priduria, kad pasirinkusieji paklausią profesiją jaunuoliai laukiami įmonėse, tačiau ne paslaptis, kad geri, lyderio savybių turintys meistrai sėkmingai pradeda savo verslą. „Jie gali imtis individualios veiklos arba sukurti komandą ir steigti savo įmonę. Darbo jiems niekada netruks, nes gerų apdailininkų paklausa šalyje labai didelė, o žinia apie gerai savo darbą išmanančius profesionalus sklinda iš lūpų į lūpas“, – teigia atidžiai būsimųjų apdailininkų konkurso dalyvių darbą stebėjęs darbdavys.

Dauguma profesinio meistriškumo konkurso, kuris yra ES struktūrinių fondų lėšomis finansuojamo projekto „Profesinio mokymo ir mokymosi visą gyvenimą populiarinimas Lietuvoje“, dalis, dalyvių mokytis apdailininko (statybininko) profesijos atėjo tiesiai iš bendrojo ugdymo mokyklos suolo. Mūsų šalyje yra kelios dešimtys profesinio mokymo įstaigų, kuriose galima įgyti daugybę patrauklių ir darbo rinkoje perspektyvių profesijų.

Kviečiame žiūrėti reportažą iš šio konkurso