Programos anotacija (aktualumas), tikslas ir temos
Gebėjimas kritiškai mąstyti informacinėje visuomenėje yra vertinamas kaip viena svarbiausių bazinių kompetencijų, pasireiškianti gebėjimu priimti ir patikrinti įvairias prielaidas, analizuoti skirtingus požiūrius, priimti pagrįstus sprendimus, pateikti argumentus. Seminaro dalyviai ne tik aptars kritinio mąstymo skatinimo galimybes, bet ir praktiškai išmėgins kritinio mąstymo ugdymo schemą ir strategijas, įgalinančias skatinti kritinį mąstymą. Didelis dėmesys seminaro metu bus skiriamas aplinkos, skatinančios besimokančiųjų kritinį mąstymą, kūrimo ypatumams.
Seminaro tikslas – tobulinti dalyvių kompetenciją ugdyti kritinio mąstymo gebėjimus ir sudaryti mokiniams sąlygas aktyviai įsijungti į ugdymo procesą, mokytis savarankiškumo ir įgyti bendradarbiavimu paremto bendravimo įgūdžių.
Seminaro temos:
- Kritinio mąstymo ugdymo schemos analizė;
- Pedagogo vaidmuo kuriant besimokančiųjų kritinį mąstymą skatinančią aplinką;
- Kritinio mąstymo ugdymas: kaip skaityti;
- Kritinį mąstymą skatinančių klausimų formulavimas.
Seminaras skirtas: mokytojams, direktorių pavaduotojams ugdymui.
Programos rengėjai (autoriai)
Dr. Daiva Penkauskienė
Šiuolaikinių didaktikų centro direktorė, Mykolo Romerio universiteto lektorė. Tarptautinio konsorciumo „Kritinio mąstymo ugdymas skaitant ir rašant“ valdybos pirmininkė (2006-2012), tarptautinės programos „Kritinio mąstymo ugdymas skaitant ir rašant“ sertifikuota lektorė, ekspertė ir vertintoja. Metodinių leidinių, programų bei tyrimų kritinio mąstymo ugdymo tema autorė ir bendraautorė.
Programą kuruojantis KPMPC darbuotojas
Loreta Račelienė, tel. (8 5) 249 7130, el. p. loreta.raceliene@kpmpc.lt