Programos trumpa anotacija/ tikslas ir uždaviniai
Seminaro metu bus aptariami ir metodiškai išbandomi įvairūs mokymo(si) metodai, siekiant, kad
seminaro dalyviai, atsižvelgdami į mokymo tikslus, metodiškai juos galėtų atrinkti ir taikyti.
Dalyviai susipažins su įvairiais, rečiau taikomais, mažiau žinomais, bet veiksmingais mokymo(si)
metodais. Seminaro metu bus mokomasi parinkti mokymo(si) metodus atsižvelgiant į mokymo
programoje numatytus tikslus, siekiamus rezultatus, besimokančiųjų tikslinę grupę ir kt. Taip pat,
bus sukuriamos galimybės aptarti, kada ir kaip metodiškai taikyti tinkamus mokymo(si) metodus.
Drauge bus galima parengti mokymo(si) metodų taikymo pavyzdžius ir jų vertinimo kriterijus.
Seminaro dalyviai taip pat išsiaiškins refleksijos tikslus, jos taikymo metodologiją, įvertins
refleksijos svarbą ugdymo procese. Seminare bus sukurta galimybė pasirinktinai išbandyti
refleksijos ir įsivertinimo metodus, tokius kaip: svarstymo grupės, aktyvus susirinkimas,
moderuotas dialogas, kryžminė diskusija „plius“, žaibiška apklausa, nebaigti sakiniai (atsakymas į
demonstravimą ar kitą veiklą), paskutinis žodis priklauso man, penkiaeilis (sinkveinas),
struktūruota refleksija, de’bono mąstymo kepuraitės, de’bono šeši medaliai, de’bono šeši veiklos
batai batai, mozaika, trižodė apžvalga, saldžioji refleksija, telegrama (popieriaus lapas vienos
minutės refleksijai), vienos minutės refleksija, sinonimai, laiveliai jūroje, popieriaus lankstymas,
spidometras, „netikras vertinimas“, trys plakatai, refleksija pagal VAFT, vaidmenų pasirinkimas,
kasdieninių refleksijų dienoraštis, termometras, orų prognozė bei blyksnis, voratinklis, žvaigždė,
gebėjimų įsivertinimo kreivė, kriterijų aprašai ir kt.
Siekiant kuo didesnės praktinės naudos, seminaro dalyviams rekomenduojama turėti savo programų
aprašus.
Mokymai orientuoti į praktinę veiklą – ne mažiau kaip 2/3 laiko skirta dalyvių kūrybinei praktinei
veiklai.
Seminaras gali būti organizuojamas, pagal poreikį tikslingai konkrečios profesinio mokymo
įstaigos bendruomenei, siekiant pagerinti mokymosi proceso kokybę, drauge parengti ir pritaikyti
mokymo(si) metodus. Mokymų metu kiekvienas seminaro dalyvis turės galimybę parengti savo
mokymo programai pilną galimų mokymo(si) metodų paketą su taikymo metodika ir vertinimo
kriterijais.
Programos rengėjai (autoriai)
Doc. dr. Gintautė Žibėnienė
Mykolo Romerio universitetas
Tyrimų ir interesų sritys: mokymo ir studijų kokybės
užtikrinimas, mokymo ir studijų programų rengimas ir
atnaujinimas, šiuolaikinės didaktikos teorija ir praktika,
asmens pasiekimų vertinimas ir įsivertinimas, refleksija,
vertinimo metodologija.
Pedagoginio darbo patirtis – 20 metų.
Seminarų vedimo patirtis – daugiau kaip 15 m. Lektorės
įsitikinimu – kiekvienas susitikimas su žmogumi yra
dalijimasis, remiantis nuoširdumu, atsakingumu,
sąžiningumu.