Programos trumpa anotacija/ tikslas ir uždaviniai
Seminaro metu, atsižvelgiant į mokymo tikslus, siekiamus rezultatus, temas ir kt. bus aptariami ir išbandomi žodiniai, vaizdiniai bei praktiniai asmens pasiekimų vertinimo metodai. Seminaro dalyviai turės galimybę susipažinti su įdomiais, tačiau vis dar rečiau taikomais ir per mažai žinomais asmens pasiekimų vertinimo metodais. Bus analizuojama, kaip atrinkti skirtingus vertinimo metodus ir kaip metodiškai juos taikyti.
Seminare bus aiškinamasi refleksijos, grįžtamojo ryšio tikslai, taikymo metodologija, refleksijos svarba ugdymo procese. Pasirinktinai bus išbandyti refleksijos ir įsivertinimo metodai, tokie kaip: svarstymo grupės, aktyvus susirinkimas, moderuotas dialogas, kryžminė diskusija „plius“, žaibiška apklausa, nebaigti sakiniai (atsakymas į demonstravimą ar kitą veiklą), „paskutinis žodis priklauso man“, penkiaeilis (sinkveinas), struktūruota refleksija, de’bono mąstymo kepuraitės, de’bono šeši medaliai, de’bono šeši veiklos batai batai, mozaika, trižodė apžvalga, saldžioji refleksija, telegrama (popieriaus lapas vienos minutės refleksijai), vienos minutės refleksija, sinonimai, laiveliai jūroje, popieriaus lankstymas, spidometras, „netikras vertinimas“, trys plakatai, refleksija pagal VAFT, vaidmenų pasirinkimas, kasdieninių refleksijų dienoraštis, termometras, orų prognozė bei blyksnis, voratinklis, žvaigždė, gebėjimų įsivertinimo kreivė, kriterijų aprašai ir kt.
Siekiant kuo didesnės praktinės naudos seminaro dalyviams, rekomenduojama turėti savo programų aprašus.
Seminaras orientuotas į praktinę veiklą – ne mažiau kaip 2/3 laiko skiriant dalyvių kūrybinei praktinei veiklai.
Seminaras gali būti organizuojamas, pagal poreikį tikslingai konkrečios profesinio mokymo įstaigos bendruomenei, siekiant pagerinti mokymosi proceso kokybę, drauge parengti ir pritaikyti mokymo(si) pasiekimų vertinimo metodus. Kiekvienam mokymų dalyviui bus sukurtos sąlygos seminaro metu parengti savo mokymo programai pilną galimų mokymo(si) pasiekimų vertinimo metodų paketą su taikymo metodika ir vertinimo kriterijais.
Programos rengėjai (autoriai)
Doc. dr. Gintautė Žibėnienė.
Mykolo Romerio universitetas.
Tyrimų ir interesų sritys: mokymo ir studijų kokybės užtikrinimas, mokymo ir studijų programų rengimas ir atnaujinimas, šiuolaikinės didaktikos teorija ir praktika, asmens pasiekimų vertinimas ir įsivertinimas, refleksija, vertinimo metodologija.
Pedagoginio darbo patirtis – 20 metų.
Seminarų vedimo patirtis – daugiau kaip 15 m. Lektorės įsitikinimu – kiekvienas susitikimas su žmogumi yra dalijimasis, remiantis nuoširdumu, atsakingumu, sąžiningumu.
Mokslinė ir taikomoji mokslinė veikla:
Doc. dr. Gintautė Žibėnienė yra autorė 2 mokslinių studijų, 2 monografijų, daugiau kaip 30 mokslinių straipsnių, įvardytų tarptautinėse ir Lietuvos mokslo tarybos patvirtintose duomenų bazėse, o taip pat, vadovėlio „Pasiekimų vertinimas ir įsivertinimas“ (2014) bendraautorė.
Programą kuruojantis KPMPC darbuotojas
N. Daujotienė
Telefonas: (8 5) 249 7130
El. paštas: nijole.daujotiene@kpmpc.lt