Programos trumpa anotacija/ tikslas ir uždaviniai
Profesinių mokyklų mokiniai gana dažnai atsiduria įvairiose psichologinėse krizėse. Mokytojui svarbu žinoti, kaip elgtis esant mokinio savižudybės grėsmei, jo žalojimosi ar kentėjimo nuo psichologinio smurto atveju. Praktiniame darbe pedagogams turėtų pagelbėti psichologinės žinios ir gebėjimas jas pritaikyti. Teorijos atitrūkimas nuo praktikos – dažna mokykloje dirbančių specialistų problema. Seminaro metu mokytojai įgys žinių apie asmenines ir organizacijos krizes, bus mokomasi atpažinti paauglį krizėje. Mokytojas – dažnai yra pirmas žmogus, kuriam vaikas atsiveria, išsako savo bėdas. Svarbu žinoti pirmos psichologinės pagalbos mokiniui žingsnius, galimybes jam padėti, laiku nukreipti pas specialistą. Seminaro dalyviai aptars trijų psichologinių teorijų pagrindus, bus mokomasi šias teorijas pritaikyti darbe su elgesio ir emocinių problemų turinčiais vaikais, spręsti jų žemos motyvacijos mokytis ar nedrausmės problemas.
Programos dalyviai įgys žinių ir kompetencijų vertinant jauno žmogaus problemas ir pagalbą jam, taikant mokyklos bei visuomenės resursais grįstą modelį.
Rengiant programą buvo telkiamas dėmesys į teorinių žinių ir praktikos derinimą, modeliuojant realias situacijas.
Metodai: paskaita; individualus ir grupinis darbas; diskusija; atvejų analizė; mokymasis vienam iš kito; bendradarbiavimo situacijų teorinis modeliavimas.
Programos rengėjai (autoriai)
Jona Kirkauskienė – psichologė (Druskininkų švietimo centras), Kauno kolegijos (Druskininkų skyrius) psichologijos pagrindų, komunikacinės elgsenos dėstytoja, įgijusi aukščiausią psichologo – eksperto kvalifikacinę kategoriją. Lektorė veda mokymus apie:
– mokyklos vaiko gerovės komisijos veiklą (jos paskirtis, galimybės, iššūkiai);
– savivaldybės administracijos vaiko gerovės komisijos veiklos optimizavimą, organizuojant pagalbą specialiųjų vystymosi poreikių turintiems vaikams;
– psichologinių kompetencijų galimybes mokykloje;
– vaiko gerovės komisijos darbo ypatumus, atliekant asmens psichologinį įvertinimą;
– profesinio mokymo įstaigų karjeros centrų švietimo pagalbos specialistų veiklą;
– savižudybių prevenciją mokykloje;
– krizių valdymą mokykloje.
Lektorė yra narė ir aktyviai dalyvauja Lietuvos psichologų sąjungos, Druskininkų savivaldybės vaiko gerovės komisijos ir bendraamžių psichologinės paramos centro, mokyklų psichologų atestacinės komisijos, savivaldybės krizių komandos veikloje.
Pagrindinis lektorės vedamų seminarų tikslas – padėti žmonėms atskleisti savo ir ugdytinių potencialą bei tikslingai pritaikyti teorines teorines žinias.
Programą kuruojantis KPMPC darbuotojas
N. Daujotienė
Telefonas: (8 5) 249 7130
El. paštas: nijole.daujotiene@kpmpc.lt