Projekto „Pameistrystės vystymas: įmonių meistrų mokymas ir pameistrystės populiarinimas“ (angl.Developing Apprenticeship: In-Company Trainer Training and Apprenticeship Promotion) aprašymas
Projekto įgyvendinimo laikotarpis: 01/09/2015 – 31/08/2017
Projekto partneriai – viešoji įstaiga Vilniaus Jeruzalės darbo rinkos mokymo centras, Lietuvos statybininkų asociacija, Lietuvos inžinerinės pramonės asociacija „Linpra“, Latvijas darba deveju konfederacijas abiedriska (Latvija), Eesti Tööandjate Keskliit (Estijos darbdavių asociacija) (Estija), Työtehoseura ry (Produktyvumo didinimo institutas, profesinio mokymo teikėjas) (Suomija), Actions Intégrées de Développement, AID (Belgijos švietimo organizacijų tinklas) (Belgija).
Projekto tikslas – prisidėti prie pameistrystės vystymo Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.
Projekto tikslinė grupė – įmonių meistrės (-ai) (netiesiogiai – pameistrės (-iai)).
Projekto pilotinio mokymo metu numatoma apklausti 90 įmonių apie meistrių (-ų) mokymo poreikius, apmokyti po 30 įmonių meistrių (-ų) Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. Suomijos ir Belgijos partneriai suteiks žinias ir metodologijas intelektinių produktų sukūrimui. Projekto metu Lietuvoje bus atliktos esamų įmonių meistrių (-ų) mokymo programų bei pagrindinių teisinės aplinkos sąlygų apžvalgos.
Projekto intelektiniai produktai:
1. Meistrių (-ų) mokymo programos modelis
2. Pameistrystės populiarinimo koncepcija
Projekto rezultatai:
- Įmonių poreikių analizės rinkinys. Poreikis bus ištirtas per pokalbius su įmonių atstovais Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje (30-50 pokalbių su įmonėmis).
- Meistrių (-ų) mokymo metodikos apžvalginis rinkinys. Visų šalių partneriai ištirs naudojamą metodiką meistrėms (-ams) mokyti savo šalyse, ši apžvaga bus sudėta į apibendrinamąjį rinkinį.
- Meistrų mokymo programos modelis. Modelis bus sukurtas išanalizavus įmonių poreikį bei esamą metodologiją. Modelis gali apimti tokias temas kaip darbui reikalingų kompetencijų nustatymas, mokymo plano įmonėje parengimas, efektyviausi žinių perteikimo pameistriai (-iui) būdai, mokymo metu naudojami dokumentai, bendravimo su mokiniais metodika, mokinių vertinimas ir kita.
- Atmintinė meistrei (-ui). Tai bus instrukcijų rinkinys, skirtas priminti pagrindinius mokymo plano rengimo, mokymo ir vertinimo principus.
- 4 (keturios) pritaikytos meistrių (-ų) mokymo programos modelio versijos Lietuvai, Latvijai, Estijai ir Suomijai.
- 1-3 specifinei profesijai skirtos meistrių (-ų) mokymo programos (pvz. stogdengių, suvirintojų).
- 30 (trisdešimt) apmokytų meistrių (-ų) bandomajame mokyme.
- Pameistrystės populiarinimo koncepcija. Jos tikslas – paskatinti daugiau žmonių mokytis pameistrystės forma ir daugiau įmonių mokyti pameistrystės forma.
- 4 (keturios) pritaikytos pameistrystės populiarinimo koncepcijos versijos Lietuvai, Latvijai, Estijai ir Belgijai.
- 3 (trys) reklaminiai gaminiai: skrajutė, plakatas, informacinis laiškas įmonėms (1000 skrajučių, 100 plakatų, 1 laiškas įmonėms).
- 12 (dvylika) seminarų jaunimui ir bedarbiams – pameistrystės populiarinimo koncepcijos pritaikymo Lietuvai pilotiniai renginiai.
- 3 (trys) seminarai įmonių vadovams – pameistrystės populiarinimo koncepcijos pritaikymo Lietuvai pilotiniai renginiai.
- 6 (šeši) paskelbti straipsniai (3 popieriniai ir 3 internetiniai), populiarinantys pameistrystę – pameistrystės populiarinimo koncepcijos pritaikymo Lietuvai pilotavimas.
Projekto naujienos:
- Įvyko pirmasis tarptautinis partnerių susitikimas Vilniuje
- Įvyko antrasis tarptautinis partnerių susitikimas Briuselyje
- Įvyko trečiasis tarptautinis partnerių susitikimas Helsinkyje
- Įgyvendintas Europos Komisijos finansuotas projektas pameistrystei vystyti
Pranešimai apie projektą žiniasklaidoje
- Lietuvos inžinerinės pramonės ir statybų sektoriams trūksta ir kvalifikuotų darbuotojų, ir bendros meistrų kvalifikacijos sistemos
- Suvirintojo karjera vilioja jaunimą
- Suvirintojo karjera vilioja jaunimą
- Kokias galimybes darbdaviams atveria valstybės skatinama pameistrystė?
- Kokias galimybes darbdaviams atveria valstybės skatinama pameistrystė?
- Verslas pritaria Švietimo ir mokslo ministerijos iniciatyvai steigti profesinių kompetencijų centrus
- Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos „LINPRA“ uždaviniai: tobulinti mokymo procesus ir gerinti inžinerinės pramonės įvaizdį
- Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos „LINPRA“ uždaviniai: tobulinti mokymo procesus ir gerinti inžinerinės pramonės įvaizdį
- Inžinerinės profesijos paklausios, tačiau nepakankamai populiarios
- Inžinerinės profesijos paklausios, tačiau nepakankamai populiarios
- Inžinerinės profesijos paklausios, tačiau nepakankamai populiarios
- Vystyti ir populiarinti mokymą pameistrystės forma padeda tarptautinis projektas
- Vystyti ir populiarinti mokymą pameistrystės forma padeda tarptautinis projektas